24 Jun 2011

KERAS HATI adalah Sejenis Penyakit

Sekadar berkongsi...

Hati yang KERAS, RAGU & ZALIM..!!! Erghh..

Penyakit ini adalah perkara & sifat lazim yang ada pada kita bernama manusia..
Pada pengamatan aku, hati seperti ini banyak memberi mudharat (keburukan) daripada kebaikan...
PUNCANYA???
Ada banyak... Melalui pengalaman & pembacaan aku, kita selalunya ragu, keras hati dan jadi zalim bila...
  1. Lupa
  2. Selfish
  3. Terbiasa
Aku biarkan anda semua huraikan sendiri.. Sebab setiap kita punya idea masing-masing.. Pengaruh sekitar yang berbeza.. Kehendak yang berlainan.. Maka, tidak adil aku menggariskan sesuatu yang warnanya tidak sekata.. Kan, kan, kan? :P

But then, macam mana kita mahu tahu sama ada kita ni tergolong yang keras hati atau tidak??? Emmm.. Orang yang keras hati ni selalunya....
  1. Tidak mengaku takut.. Bahkan tidak mahu merasa takut..
  2. Susah dibawa berbincang/berunding sebab dia merasakan dia betul dan sentiasa betul..
  3. Sangat susah untuk menangis KECUALI ketika dia terlalu MARAH
Kesimpulannya, tiada satu pun dalam kalangan kita yang SEMPURNA.. Tapi kita harus! Harus seharus-harusnya selalu bersedia dan cuba baiki diri...

(Sorry... Mood hari Jumaat.. hehehe..)



P/S: Aku budak masih mahu/perlu belajar..

No comments: