3 May 2011

Berbicara Soal Mati

Sekadar mau berkongsi...

Pernah suatu ketika dulu aku datang ke kuliah... Berbekalkan satu soalan yang aku nekad untuk tujukan pada semua yang bercakap dengan aku hari itu.
Soalannya:
KALAU KAU DIBERI PILIHAN UNTUK MEMILIH KEADAAN KAU MATI NANTI, KAU MEMILIH UNTUK MATI MACAMANA?


Hehehe.. Macam-macam gelagat aku jumpa. Ada yang buat-buat tidak faham.. Ada yang ketawa.. Ada yang tergamam.. Ada yang jawab macam ni: Lama lagi kot... Wah..! Tersentap aku..


By the way guys,
Pukul 9.30 pagi tadi aku dapat berita jiran aku meninggal setelah koma beberapa hari.. Sepupu aku meninggal pagi semalam.. Innalillah wa innailaihi rojiun... Semuanya kehendak Dia... Petang semalam juga aku terbaca di akhbar tentang kematian "Pengganas Islam" Osama bin Laden...

Emmm... Kematian adalah satu perkara yang benar dan dijanjikan buat setiap makhluk..
Bagaimana? Bila? Siapa?
 Adalah soalan-soalan yang tersimpan di dalam pengetahuanNya saja....
Buat yang telah pergi... Selamatlah menjalani kehidupan di sana..
Buat yang masih di sini, jalani kehidupan ini sebaiknya..

P/S: Aku bukan budak baik.

No comments: