2 May 2011

Siapa Aku?

Cuma mau berkongsi...

Masa aku kecil-kecil dulu, aku pernah ada cita-cita jadi doktor. Doktor pakar otak. Bedah otak. Hahaha... Best what? Dari form 1 sampai form 5 aku giat merealisasikan impian aku ni..
Sampailah satu masa, terbukti aku gagal memenuhi syarat untuk masuk ke Matrikulasi Sains, aku pun terjunlah ke bidang undang-undang.. UiTM, Shah Alam. Setahun saja. It's a FOUNDATION course only. Dalam masa setahun itu aku sibuk mencangkul, menggali & mengorek rahsia & wajah sebenar dunia perundangan yang "TELUS & TULUS"..
Akhirnya, aku tawar hati..
Aku kemudian terjun pula ke bidang psikologi kaunseling... Pergh...! Lagi best! Macam-macam ada...
Freud, Roger, Bandura, Chomsky, Dewey, Albert Ellis & raaaaamai lagi.. 3 tahun! Di Universiti Malaysia Sabah.. (Tiba-tiba berkumandang lagu UMS di hatiku).. Hahaa..
Setelah mengharungi bermacam-macam jenis dugaan & keseronokkan, aku pun graduate lah...
Toing!
Aku jadi bingung... Aku mau jadi apa ni sebenarnya ni? Doktor? Peguam? Psikologis? Urmmm..
zassss...!
Sekarang ni.. Semua bidang aku rembat.. Termasuklah pemasaran & audit.. Hahaha! Memang sah bingung.. Tinggal mau jadi bengong saja lagi..

BAYANGKAN:
Sains > Law > Psikologi > Admin > Education > Marketing > Audit = ARTIS


Kalau Nabil Raja Lawak kata "lu pikir la sendiri".. aku jawab: AKU TENGAH FIKIRLAH NI...!

No comments: